Metropol.hu - 44% fals, rosszindulatú hívás a 112 / 107-es segélyhívón
Érdekes statisztika olvasható a Metropol.hu-n megjelent cikkben (sajnos már nem elérhető). 4 hónap alatt 800 ezer fals, rosszindulatú hívást kezelnek a 112 / 107-es segélyhívó számokon. Tehát a hívások 44%-a nem érdemi hívás, csak foglalja a vonalat és rabolja az időt a sürgős esetektől. Sajnos ez elég aggasztó!
Tárgyaltam mostanában egy ügyféllel, aki hibabejelentő számot fog hamarosan üzemeltetni. Ingyenesen hívható, zöld számot szeretne erre bevezetni. Ez a zöld szám sok helyen megtalálható lesz, ezért lebeszéltem róla, hogy ingyenessé tegye. Korábbi tapasztalataink alapján csak időt és költséget fog rabolni a nagy arányban érkező, nem releváns hívások száma.
18 éves hazai call centeres tapasztalatom alapján csak az alábbi esetekben szabad zöld számot használni:
- az ügyfél már költött nálunk, és az elégedettséget akarjuk emelni
- egyértelműen az az érdekünk, hogy több hívást "szippantsunk" be a célcsoportunktól és ki is tudjuk mutatni, hogy a zöld számmal, több profitot, magasabb eredményességet, vagy elégedettséget érünk el
- csak egy szűk ügyfélkör privilégiuma az, hogy ingyensen hívhat minket. Jár nekik ez a premium megoldás, mert eltörpül a költsége az általuk termelt profit mellett
- belső munkatársainknak van fenntartva, ergo nem kapunk nem várt hívásokat, mert nem ismerik a "telefonbetyárok" a zöld számunkat
Csínján bánjunk a zöldszám használatával! Ne feledjük, hogy nem az a nagy költség, amit a távközlési szolgáltatónak fizetünk, hanem az, hogy sok felesleges emberi munkát pocsékolunk majd "telefonbetyárokra"...